söndag 31 maj 2009

Vegetariskt

Jag tänker ofta att jag ska lägga ner det där med köttätande. Egentligen utan någon särskild anledning. Och jag köper inte hem så mycket kött (rött och kyckling... vilket med andra ord kvarlämnar fisk och eventuellt skaldjur). Men så får man plötsligt lite korv eller något annat i köttväg, eller råkar se att något är väldigt nedsatt i pris. Jag faller dit... Förstås, som ekonomiskt beroende (för inte är jag oberoende i alla fall) får man satsa på den mat som är billig, eller gratis. Och jag äter ju den mat jag blir bjuden på, vad det än är och jag kommer under inga omständigheter undvika vilt (som ju borde vara det kött som varit lyckligast - mer eller mindre - fram tills dess att det packeterats).

Och till min glädje har jag kunnat fylla på med rabarber i min frys - och mer av den varan kommer det förhoppningsvis kunna bli. Det ska bli trevligt med lite annat än äppelmos i frysen - även om jag har varit väldigt tacksam också för det.
Åh... tänk att få göra lite rabarberkräm mitt i den smällkalla vintern. Det är nästan så att jag redan längtar dit! Den som spar... hon har (massor med gott i gömmorna)!

Inga kommentarer: