torsdag 27 juni 2013

Framtiden

Har en känsla av att jag kommer tillbaka till min lägenhet i augusti. Trots att jag har försökt få det på annat vis. Det bara lade sig som en visshet i mig häromdagen. Försöker förlika mig med tanken, komma på hur jag ska göra med hösten innan jag står där och känner mig som ett frågetecken. Just nu har jag fortfarande lite av livet planerat, det är lättare att lägga nya planer då.

Kanske ska ta tag i allt? Skaffa en f-skatte-sedel, erbjuda korr-läsning på riktigt, dra igång en teckenspråkskurs igen, läsa någon kvällskurs på universitetet för att höja möjligheten att ansöka på högskolepoäng, göra högskoleprovet för att ha chansen att komma in via det. Sälja allt jag äger och har och flytta långt, långt iväg... Ja, vem vet? Precis just nu är livet ett tomt blad vilket ger det många möjligheter.

Jag vill ju fortfarande leva ett liv med minimalt med grejer (haha, vem kan tro det när den ser vad jag äger!?). Kanske kan jag faktiskt lyckas göra så som jag så länge har tänkt. Gå igenom en låda i taget, sälja, ge bort, slänga... Kanske jag faktiskt kan ha minimalt med grejer när hösten är slut, om jag bara ger mig den på det.

De som lever får se!

Inga kommentarer: