lördag 3 augusti 2013

För intresseklubbens noteringar

En gratis säng. Bild: esbe
Insåg att jag har fått, hittat och fixat en hel del grejer under de gångna två veckorna. Skriver ner för att ha lite koll själv, vet inte om det spelar så stor roll för någon annan.

Saker jag fått:
1 säng (omnämnd tidigare)
1 skrivbordshutch
1 par fina ullvantar inför kyligare dagar

1 matta (ful, men den duger så länge som golvvärmare)
1 vattenkokare
1 kaffebryggare + 1 pkt kaffe + 1 kaffeburk med 0,5 pkt kaffe (får se om det är drickbart) + några kaffefilter
1 liten rund rislampa
1 mindre fyrkantig rislampa
1 större fyrkantig rislampa
2 espressomuggar inklusive fat
1 kruka basilika
1 stor vacker blomma
1 liten vacker blomsteruppsättning
1 serbiskt brännvinsglas med rökelse i 
1 mysig pläd att ha när vinternätterna blir kyliga
1 pkt fint godis (och den som spar har, försöker att ta bara nån bit ibland av presentgodis, så nu har jag en stor ask choklad som jag just har öppnat och så denna mindre godisförpackning med något slags kokosgodis)
+ lite kex, kakor, melon, marmelad, nötter som blev över efter inflyttningsfesten (detta var alltså sånt som folk hade med sig, det blev över av det jag hade bakat också)

Handdukshängare. Bild: esbe.
Hittat i skräphögen i källaren:
1 handdukshängare, som jag så småningom ska måla vit och hänga köksredskap i (se bild)

Plockat:
ca 1 kg äpplen


Så är det hos mig nu, med andra ord. Har mycket att fixa och dona med och det är bra, då kommer augusti flyta på fint precis som övriga sommarmånader! Kommer behöva flytta upp kartong efter kartong från källaren också och det ska bli spännande att se hur mycket jag lyckas rensa bort - för nu ska det banne mig bli städat av!

1 kommentar:

Unknown sa...

svar: tack så mycket:)