lördag 3 augusti 2013

Tidig morgon och höstmål

Vaken tidigt. Har hunnit vara ute och promenera, geocacha och plocka äpplen. Det är några utav mina mål för hösten.

Jag vill komma i vardagsform igen. Har gått upp kanske 10 kilo de senaste två åren om inte mer och jag hoppas att min vardagsmotion ska sätta lite bättre former på min kropp igen. Jag har haft alla chanser i världen även de senaste två åren, men lyckades aldrig få till det.

Geocachingen ingår i vardagsformen, men också i nöjen och friluftsliv. Jag har många tomma luckor att fylla ut (det vill säga datum utan att räkna in året som jag inte har tagit någon geocache på) så jag hoppas att jag ska förbättra det hela lite grand. Dessutom vore det ju kul om jag kunde komma upp i 300 tagna cacher innan sommaren helt är över och det verkar inte direkt omöjligt i dagsläget.

Så min träning i höst är helt enkelt att komma igång med mina tidigare rutiner. Gå/cykla varhelst jag ska, utom möjligtvis när vintern är som värst och regnet strilar som kallast i november.

Polach. Mitt hembakta bröd! Bild: esbe
Så hittade jag ungefär ett kilo äpplen som låg och skräpade under ett träd. Jag plockade dem och nu funderar jag på om jag ska göra mos eller torka dem. Men jag tror att det blir att jag torkar dem.

Slavan, återinflyttningsfesten, hemvälsignelsen i går gick jättebra. Alla cirka tio gäster verkade glada och nöjda och det var kul! Jag fick till ett smakligt polach, som säkert går att filas på till nästa gång jag ska förbereda en slava. Det blev mycket över, så nu har jag välsignat festbröd för en evighet... nästan!

Inga kommentarer: