söndag 8 september 2013

Fin pajform från Sagaform

För någon månad sedan gick jag med i Middagshjalpen.se, främst för att få inspiration i min matlagning då jag gillar statistik och att ha olika målsättningar. På Middagshjälpen kan man dels diskutera matlagning med andra och ta del i deras recept, men det finns också utmaningar att till exempel lägga upp sina egna recept. Man samlar poäng och kan hämta hem olika saker. Jag satte först som mål att få en gryta, men när de supersnygga paj- och ugnsformarna från Sagaform kom, så bestämde jag mig för att beställa någon av dem. Det blev en pajform, som kom under veckan som har gått. Den var mycket finare i verkligheten än vad jag hade förväntat mig, bland annat gillade jag de höga kanterna på den. Jag blev glad att kunna byta ut min gamla teflon-form mot denna guldklimp! Jag kan tänka mig att småningom köpa mer köksprylar ur den serien.

1. Spänningen är olidlig! Bild: esbe.

2. Jippi! En kökspryl jag vill ha! Hur ser den ut nu då... Bild: esbe.

3. Här ska det bli många goda pajer! Bild: esbe.

Inga kommentarer: