tisdag 3 september 2013

Höstupptakt

Mysstunder eftertraktas! Bild: esbe.
Höstterminen har dragit igång med vrålfart! I dag har jag knappt hunnit med mig själv, känns det som. Har hela tiden något att arbeta med nu. Så jag insåg, det finns inte längre ett senare - det måste ske nu! Jag hoppas att jag hittar en vettig takt...

Tack och lov dyker det upp spännande saker för studierna. En sida med tips om nio sätt att fräscha upp ryskan kommer väl till pass. Det är lika bra att språkbada sig med detsamma. Konstaterar att jag åtminstone inte behöver traggla så mycket med det krylliska alfabetet, mer än lära mig rabbla det. Det känns skönt. Kanske behöver jag lära mig att uttala vissa bokstäver lite bättre också, men jag tänker att det också kommer med tiden. Tack och lov för det!

Inga kommentarer: