söndag 20 oktober 2013

Hembakta bullar

Man kanske skulle ha en bakdag
hemma, en hel dag att fylla upp frys
och skafferi våre kanske inte så dumt.
Bild: esbe.
I dag blev jag hembjuden på lunch till ett par vänner. Det var trevligt, det var spontant. Sånt gillar jag otroligt mycket! Till efterrätt blev det fantastiska kanelbullar i stora formar... Jag börjar längta efter att göra egna nu. Endera dagen kanske jag tar mig tid och gör något åt det. Jag ska leta reda på ett vettigt recept, får se om det blir på Middagshjälpen eller om det blir i någon av mina kokböcker. Vill gärna ha någon trevlig fyllning också. Jag minns en gång när min faster, som tyvärr har gått bort nu, stod och bakade vetelängder med äppelmos. Det är omkring 20 år sedan. Det kanske är dags för mig att föra den traditionen vidare.

Hur brukar du baka dina bullar?

Inga kommentarer: