söndag 27 oktober 2013

In, ut och husmoderligt: Mitt hem har blivit ett hem!

Veckan har varit full av händelser, men jag har ändå på något vis lyckats få till lite saker. Det känns bra och roligt. Bäst är det att mitt hem äntligen börjar kännas som ett hem, något av allt som jag har längtat efter.

In
  • Mitt efterlängtade kaffebord (inte riktigt in, men ändå... för det har ju kommit hit först nu)
  • 2 vaxdukar, varav jag hade köpt den ena till bordet i somras och den andra var en present att använda vid passande tillfällen.
  • 2 lyckokakor som jag fick med mig hem från en asiatisk restaurang. 
  • 1 tunika (stort behov av överdelar som fungerar vintertid och ser någorlunda snygga ut) (från bytesrummet)
  • 7 filmer som jag inte sett men känner att jag behöver titta på för att hänga med min generation lite mer, kommer ge vidare de flesta när jag har sett dem (från bytesrummet)
  • 1 ljusstake + 5 tillhörande ljus (bytesgruppen)
  • 2 säsonger av förhäxad (bytesgruppen)

Ut
  • 1 ficklampa
  • 4 pepparkaksformar
  • 2 tidningar (bytesrummet)
  • 3 böcker om viktnedgång (bytesrummet)
  • 2 jumprar (bytesrummet)
  • 1 fönsterlampa (bytesrummet)
  • 1 kassettband (bytesrummet)
  • 1 kjol (bytesrummet)
  • 1 bok på engelska (bytesrummet)
  • 1 idolkort (bytesrummet)
  • affischer (bytesrummet)
  • 5 receptkort

Husmoderligt
  • Bakat bröd med äpplen i.
  • Frusit in äpplen i lagom stora portioner för att använda paj och bröd i vinter.
  • Skalat ovan nämnda äpplen innan infrysning och torkat skalen (för att ha lite godis)

Inga kommentarer: