söndag 6 oktober 2013

In, ut och husmoderligt

Denna vecka blir lite kort för mig vad gällande att få ordning på hemmet eftersom jag ska utomstädes och volontärarbeta. Det är väl det som dessa söndags-inlägg syftar till. De är allra mest till för min skull. För att se att det händer något, att jag gör något. Jag vet inte när jag kommer att sluta med det, förhoppningsvis så är ju livet pågående i alla cykler.

In
  • 1 burk äppelmos
  • 2 förpackningar kaffe. (1 smaktest från Coop, 1 inflyttningsgåva från ICA. Som jag lovade så skrev jag i utvärderingen till coop att jag tyckte att de bara skulle ha krav-märkt/rättvise-märkt kaffe.)
  • 1 wrapp-filmer på filme2home (dokumentären om när Dole stämde dem som spelade in filmen Bananas, mycket sevärd!)
  • 1 halsband (gåva)
  • 1 armband (gåva)
Ut
  • En stor pappershög. Dags att få plats i lådor och pärmar! (Dock är jag på högarna utan pärmar, just nu).
  • En julduk (skänkesgruppen på Facebook)
  • En poncho (till några vänner)

Husmoderligt
  • Förstärkt lagningen på mina manchesterbyxor. Hoppas de håller en månad till...
  • Kokat aroniasylt, det blev cirka 0,5 liter.
  • Ramat in bilder i ramar som jag fick via skänkesgruppen.

Inga kommentarer: