söndag 13 oktober 2013

In, ut och husmoderligt

Ännu en vecka har gått. Jag undrar hur mycket grejer som jag äger, egentligen? Det känns som att jag hela tiden slänger och skänker grejer. Tar det aldrig slut?!


In
  • 1 kökskniv (middagshjälpen)
  • 1 disktrasa (middagshjälpen)
  • 1 skärskydd (middagshjälpen)
  • 1 tandkräm med cupcakesmak (middagshjälpen)
  • 3 böcker (inköpta på bokbörsen, köpte man tre fick man frakten gratis och det var tre böcker som jag verkligen ville ha, så jag är nöjd!)

Ut
  • En stor ansamling lösliggande gamla papper som hamnat i pappersinsamlingen 
  • 2 böcker (bokbörsen)
  • 1 t-shirt (skänkesgruppen)
  • 1 vattenkokare (skänkesgruppen) 
  • 1 mugg som jag fick slänga, det hade gått en spricka rakt igenom den (när undrar jag, eftersom den legat i en flyttkartong i två år och var hel när jag la ner den!).

Husmoderligt
  • 1 pärm tömd på gamla räkningar, eftersom jag har en viss noja angående att slänga "för unga" räkningar (någon har sagt att man ska ha dem i 10 år, känns helt galet men tills jag hör något annat så tillämpar jag den principen) så ligger dessa nu i kartongen som jag ska gömma i källaren med papper, det resulterar i en tom pärm att sortera in papper i som behöver bli insorterade. Inte så mycket varken in eller ut, men det kommer ändå resultera i betydligt bättre plats i lägenheten och finare ordning.
  • Sorterat in papper så att de hamnat i rätt pärmar, några andra papper har helt enkelt hamnat i "få ordning på"-högarna, som faktiskt brukar ordna sig långsamt (men nämner dem nästan aldrig här).

Inga kommentarer: