söndag 20 oktober 2013

In, ut och husmoderligt

Av alla äpplen så tycker jag bäst om
diverse trädgårdsäpplen, de är ofta
utvalda för sin smak. Dessa ligger på
vänners utemöbel och väntar på att bli
sedda och kanske använda också.
Bild: esbe.
Denna vecka har varit intensiv på sitt eget sätt. Jag tänkte att jag inte skulle skriva fler sådana här inlägg, men samtidigt så är det en så bra sammanställning för mig själv.

In
  • Digital köksvåg (från skänkesgruppen, nu kan jag äntligen väga brev och paket hemma och därmed lättare sälja saker på t ex Tradera)
  • Blåa "tossor" (skänkesgruppen - ska ge vidare till min f d skola)
  • Tygkasse (välkomstpresent från min hemkommun) innehållande gratistidningar, gratiskartor, rosa bläckpenna (gillas!!!) t-shirt, plåster, rabatter, reflex samt några gåvocheckar
  • Två kassar äpplen, ca 6 kg.

Ut
  • Kaffefilter. Hade ett gäng i fel storlek som passade bättre hos någon annan. (skänkesgruppen)
  • Majskolv som jag glömt bort att använda
  • Bondbönor som jag glömt bort att använda
  • 3 citroner som jag glömt bort att använda

Husmoderligt
  • Gjort egen tvål (se tidigare inlägg). Bra för såväl plånbok som miljö!

Inga kommentarer: