onsdag 9 oktober 2013

Nykär i livet

I söndags så bestämde jag mig för att lägga upp ett schema för mina veckor. Jag hoppas att jag ska kunna följa det. Det handlar om att åtminstone fyra dagar i veckan sitta 9 timmar (föreläsningar och lunch inräknade) på universitetet. De flesta tisdagar kommer tacknämligt få innebära sovmorgon, i övrigt bör jag vakna vid 6 för att vara på universitetet kl 8 (eller åtminstone 8.30) och ändå ha några timmar hemma att göra lite småsaker, diska, skriva brev... ja ni vet. Kvällarna kan inte bli sena ändå, för jag blir alltid trött vid 22. och sover 22.30. Det slår (nästan) aldrig fel.

Hösten är här med allt vad det innebär. Färgsprakande lövträd och mörka kvällar. Försöker fånga upp dem med ljusglädje. Alltifrån fina lampor till mysiga ljusstakar. Glädjande är det med härliga klasskompisar. Det känns som att hela gänget på något vis börjat svetsats samman. Vi sitter i olika konstellationer och studerar, men ofta många nära varandra. Det öppnar för helt olika perspektiv på studierna. Och jag njuter av det.

Ser jag på den här hösten så finns det kanske ingen tidigare som varit riktigt fullt så bra. Hm... jag kan vara partisk, eftersom jag känner till hur allt blev i efterhand... Men som jag älskar livet denna höst! Och som jag aldrig har älskat det förr! 

Ja, jag är nykär. Nykär i livet, i vänskap, i människor, i allt!

Inga kommentarer: