tisdag 15 oktober 2013

Törnrosa-manér

Sveriges mest fotade allé, enligt en vän,
jag tror att det är sant. Alltid vacker,
oavsett årstid. Bild: esbe.
Igår så var jag trött 21.20 och jag är ganska säker på att jag sov 21.40 och när väckarklockan ringde 06.30 imorse så var det alldeles för tidigt... Jag vet inte vad det är för Törnrosa-manér men jag hoppas att detta ska ha rättat upp mycket av den trötthet som jag har känt både av för lite sömn och av det analkande höst- och vintermörkret.

Samtidigt har det vaknat en ny energi. Jag får ordning på grejer som jag sällan eller aldrig tidigare har haft ordning på. Om det är mitt nyvaknade hopp i hjärtat eller om det är något annat vet jag inte, men när jag går hösten till mötes med ett leende så är det något som har hänt (och nej, jag är inte kär!).

Nu är det dags att ordna inför lunch och föreläsningar, efter att jag har druckit upp mitt goda krav-märkta kaffe från Willys!

Inga kommentarer: