fredag 15 november 2013

En osedvanligt lugn men företagsam fredag


Jag har haft en ovanligt seg dag, men har ändå på något underligt vis fått saker gjorda. För några veckor sedan hoppade jag in för att vikariera i ett litet företag som en vän har, eftersom min vän just nu är sjukskriven. Mitt uppdrag är att fakturera kunder och beställa varor. Nu har jag kommit till att beställa varorna... det ska bli en spännande uppgift eftersom jag faktiskt inte gjort det för detta företag förut och det är en ny genre mot vad jag är van vid.

Det är inte bara bordet som
är på plats nu för tiden!
Bild: esbe.
Kvar att göra är bara allt annat på min att göra lista. Okej då, inte riktigt allt, men mycket. I dag har jag hunnit bära upp ytterligare en kartong ur källaren, har börjat tömma den på dess innehåll och har väl mer eller mindre kompletterat färdigt mitt kök. Det tog bara 3,5 månad eller något... Håhå jaja!

Om några månader så börjar allt om
igen. Grönt, blommigt och varmt!
Bild: esbe.
Höstmörkret gör sig påmint mer eller mindre hela tiden. Jag längtar efter solljuset nu. Det som håller på hela dagarna. Försöker dock hålla modet uppe. Gläds åt att min ena pepparväxt har börjat blomma. Ska sätta en lampa över den och hoppas på att den ska börja växa och bli en riktigt pepparfrukt. Då kan de som blir önskade till dit pepparn växer komma hit! I dagarna har jag också planterat några pelargoner. Tog skott när jag var på skolan senast.och de har slagit rot. Pelargoner är så himla tacksamma. Förhoppningsvis börjar de väl skjuta skott i sinom tid också. Det ser jag fram emot.

Vad har jag mer gjort idag? Skrivit ett brev, tillagat lunchen istället för att bara ta en låda ur frysen. Jag har till och med tvättat två tvättar. Det vill säga en tvätt i två utav tvättstugans maskiner. Det räcker, för då kan jag torka kläderna hemma i stället för i torkrum och torktumlare och det är ju som bekant lite snällare mot miljön och kläderna.

Inga kommentarer: