måndag 26 maj 2014

Högsommarvärmen blev vårkyliga vindar

Utomhusbad igår. Inne i
värmen idag.
Bild: esbe
Det blev kallt igen. Igår badade jag utomhus för första gången i år, det var 18-19 grader i vattnet. Det var skönt. Och idag är det kallt. Mycket störande! Men samtidigt så ger det möjlighet att sitta och njuta av en kopp te, läsa ut den där boken som behöver läsas ut för att få ett slutbetyg i en av delkurserna och ja... som bara kan läsas igen och bör läsas igen med bakgrund av sina kunskaper om den ryska historian. Det är skillnad att läsa litteratur när man kan landets historia, mot när man inte kan den. Det blir många fler nivåer i det man läser.

Har passat på att fylla år. Det blev en hel del bakat. Bland annat muffins som jag smaksatte med kaffe. Det receptet har jag laddat upp på middagshjälpen.se. Har ytterligare några grejer på gång som jag ska ladda upp där. Tycker att det är kul att få dela med sig av recept och ta del av andras.

Tack vare födelsedagen har jag idag kunnat införskaffa lite onödiga förnödenheter. Jag har velat ha ett skydd till mobilen men inte riktigt kommit mig för (de kostar ju ändå än del). Idag köpte jag ett rosa skydd med plånboksfunktion. Skönt om man bara vill ha med sig typ betalkort och mobil. Vill inte alltid behöva släpa på en gigantisk väska. Införskaffade också en väldigt efterlängtad kylväska. Tycker om att kunna ta med mig lite saker ut i skogen och vissa grejer vill man ju ha kalla! Dryck, sallad med mera blir ju så mycket roligare!

Inga kommentarer: