fredag 9 maj 2014

Några ekonomiska tips.

Bild: esbe.
Läste om Annikas spartips i Köpstoppsbloggen. Dags att börja följa sånt igen. Blir en tajt sommar är jag rädd (men har inte gett upp hoppet om jobb än).

För någon månad sedan så vann jag Tightwad twins bok från Hemmamamman. Började läsa den i tisdags

Kom på två egna besparingstips som jag brukar ha för mig, mer kommer säkert en annan gång:
morse och tänker att den ska få bli en inspirationskälla för mitt liv de närmaste månaderna. Både ekonomiskt och mijlömässigt. Vartefter jag testar saker ska jag försöka skriva om dem här, men om det händer ofta eller sällan - det får vi se!
  • Blanda egen müsli av överblivna skorpsmulor, slatten i kakburken (t ex pepparkaor), det sista ur havregrynspåsen, lite nötter, torkad frukt, smulorna i slutet av riskakepaketet, knäckebrödssmulorna... Om man inte gör egen müsli av det, så kan man ju späda ut den müsli man har hemma. Miljövänligt och varje liten smula kommer till sin rätt.
  • Klipper gamla post-it-lappar i strimlor för att kunna göra markeringar i böcker där man bara ska markera en mening. Eller som i Tightwad twins-boken, där jag markerar de tips jag tänker återvända till.

Inga kommentarer: