tisdag 3 juni 2014

Eget företagande utan f-skatt

Låt oss ta efter humlorna, bina och myrorna. Dessa flitiga
djur som arbetar hårt för att samla ihop för brödfödan!
Bild: esbe.
Idogt arbete på volontärbasis kan löna sig ibland. Det har det gjort i mitt fall och jag är oändligt tacksam! Det är verkligen ett av mina drömjobb jag har fått, något jag brinner för, något som betyder något för mig! Jag kommer att berätta mer när jag kommit igång, allt blev så nytt även om det är väldigt likt det som jag har gjort tidigare. För att underlätta för alla så är tanken att jag ska fakturera företaget. Det kändes först som att det inte blev underlättande för mig, men nu har jag undersökt möjligheten att fakturera utan f-skattsedel. (Tänkte att det kan vara en bra idé åtminstone till en början.)

De två alternativ som jag har hittat finns här och här. Om du känner till andra faktureringssidor än dessa två får du gärna tipsa. Jag är begeistrad över vad man kan göra med hjälp av internet! Jag har funderat hur vettigt detta är ekonomiskt och har kommit fram till att även om det kostar mig några procent av inkomsten så kan det vara värt det såhär i början. Då vet jag att allt blir rätt när det gäller skatter och arbetsgivaravgifter.

Tänk att som nybliven 31-åring ha hunnit bo i lägenhet, villa och säteri för att sedan dra igång och fakturera för något som man tycker är väldigt kul. Det är ju så man undrar om man drömmer! Nu hoppas jag bara att allt ska gå så bra som vi alla hoppas på.

Inga kommentarer: