söndag 1 juni 2014

Tack för Bokbörsen!

Förundras över att det liksom droppar iväg en bok då och då, eller en film, eller lite musik. Det är ganska bra att ha ett gäng annonser upplagda på Bokbörsen, blir en och annan trevlig överraskning.

Jag älskar böcker. Men ibland
vill jag inte ha dem kvar. ;)
Bild: esbe.
Jag har tagit ett beslut för sommaren. Jag ska inte få panik över att inte ha fått jobb: får jag något utav alla jobb jag söker så tar jag det självklart, men annars har jag ett (litet) sparkapital som jag kan klara mig på ett tag... Har antagligen fått ett litet jobb och genom att ta det så kommer jag nog inte kunna söka a-kassa (får väl kolla upp det, men detta jobb går faktiskt före). Dessutom har jag ett uppdrag denna sommar som jag har ålagt mig själv... så därför behöver jag också satsa på det. Misstänker att jag är lite för mycket av en konstnärssjäl för att sälja mig för mindre än att jag bara går runt om månaderna. Vore annorlunda om jag hade man och barn. Nu har jag inte det, tills det händer (om det ens händer) så kan jag ju bygga upp mitt liv och hoppas att det ska räcka hela vägen (det gör det oavsett - det går oavbrutet framåt i tiden!).

Så, det är inte helt fel att lägga upp de böcker som jag inte är intresserad av att ha kvar på Bokbörsen. Varje gång jag säljer något därifrån så innebär det att jag drygar ut kassan. Även 20 kronor gör skillnad. Folk tror inte det, men så är det. Bra att det är sommar också... frukt och bär och svamp är på väg tillbaka för att förgylla dagarna för oss alla!

Inga kommentarer: