tisdag 5 februari 2008

Välbefinnande

Har uppnått en ny form av välbefinnande på så många plan att jag känner mig som en helt ny människa.

  • En inre frid (även om det yttre fortfarande kan vara ofridfullt).
  • En skön livsstil (må den hålla i sig)

Ställde mig på vågen i dag och insåg till min glädje att siffrorna går åt rätt håll, med råge dessutom! De har gjort så i runt två veckor nu (gått åt rätt håll... siffrorna). Men det handlar inte så mycket om mitt psykiska välbefinnande som mina knäns och övrigt fysiskt välbefinnande. (Byxorna sitter så mycket skönare nu, och det är inte jättemånga kilon det handlar om för denna fantastiska upptäckt!)

Dagen till ära firas detta med: en laxfilé (kryddad med salt och citronpeppar), klyftpotatis (på bakplåtspapper, utan fett, med salt) samt riven morot och vitkål.

Inga kommentarer: