måndag 21 april 2008

Lappklapp

Mat idag: Svensk ekologisk potatis (annars är potatis Sveriges mest besprutade gröda), morötter (svenska, men inte ekologiska) och viltskavsgryta, där i alla fall det mesta är svenskt..


Sedan min lap top klappade ihop så sitter jag nu med min något mer föråldrade dator, fast mest föråldrad och nästan funktionsoduglig är min skärm och jag längtar som en tok efter en ny (som jag har på gång).
Det som är riktigt bra med min gamla, stationära, dator är att jag har hunnit använda den så många år att jag är helförälskad i dess innehåll. Förvisso är nu allt kopierat till min externa hårddisk, men det är ju inte samma sak som att sitta med originalet. (Men bra om även denna skulle klappa ihop.)
Det som var riktigt häftigt med lap topen var att jag, kvällen innan den klappade ihop, fick känslan av att jag borde kopiera innehållet till den externa hårddisken. Och jag gjorde det! Och jag tjänade på det...

Inga kommentarer: