tisdag 27 maj 2008

Beach 3000

Jag har insett att Beach 2008, 2009 eller ens 2015 inte är något för mig att satsa på. För så snygg (enligt vilken världs regler det nu bör följas) är jag inte. Det ligger heller inte i mitt intresse att uppnå någon slags beach-form, utan mitt intresse är att må bra.
Detta mående ligger på flera plan:
- att hitta kläder som jag trivs i (vilket inte nödvändigtvis behöver innebära storlek 38, 46 som jag har nu är rätt bra faktiskt)
- äta sånt jag tycker om (linssoppa, danska wienerbröd med choklad, äpplen och dricka ett glas saft mellan varven - även om jag faktiskt börjar tycka att vatten är oslagbart)
- ha vänner som jag trivs med
- orka röra mig

Det enda som fallerar lite är faktiskt det sistnämnda, fast himlarns vilken hejare jag är på att cykla och gå! Dessutom är det mina favoritaktiviteter, jag kommer ALDRIG att tycka om gym (men tro mig, jag har försökt). Förvisso finns det vissa maskiner som jag gillar och kanske kan jag införskaffa en när jag en dag har råd och fortfarande inte gillar snöstormar och hällregn. (Hällregn är trevliga, så länge de inte förekommer på hösten och är iskalla.)

Detta leder till att jag nog får satsa på Beach 3000. En beach som med andra ord inte finns inom mitt räckhåll. Men se upp sommaren 2008 - för här kommer jag!

Inga kommentarer: