söndag 5 oktober 2008

Nattgäst hos min syster

Är hemma hos min syster. Ska få sova här några nätter under de dagar jag har jobb. (Får säkert sova här mer om jag vill, men det är ju så allt verkar passa bäst.
Gårdagskvällen var trevlig; Syrran, jag, god ost, gott att dricka. Kanske följande rader från "Solkräm" (Rikard Wolff) kan illustrera lite hur jag ser på det som var igår:

Var snäll mot dina syskon. De är den bästa länken till det förflutna och
troligen de du kan lita på mest i framtiden.
Lär dig att vänner kommer och går men kom ihåg att hålla fast vid de bästa.
Arbeta hårt på att minska avstånden både geografiskt och i huvudet, för ju
äldre du blir, desto mer behöver du dem som kände dig när du var ung.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket tänkvärt....
Kram och hade så fint hos din syster!

Esbe sa...

Tack, det ska jag ha! Vet inte hur mycket jag hinner att träffa henne, men det är skönt att vara där!

Anonym sa...

Jag försöker ju träffa mina så mycket det går, även om en av de inte hörs av så mycket...

Esbe sa...

Ja. Och jag har ju bara en, så både hon och jag får kämpa för att höras av lagom.