tisdag 11 november 2008

2/3

Frukosten blev nästan som gårdagens kvällsmat. Gröt med lingonsylt, men inga specialiteter i gröten. En hårdbrödmacka med kaviar.

Lunchen var en soppa som jag fick med mig hem från husgruppen förra veckan. Krossade tomater, diverse grönsaker däribland broccoli. Och så en hårdbrödmacka med tofulines nåt pålägg, samt en banan som lite efterrätt.

Så... Två tredjedelar av dagens viktigare mål. Drack ett par koppar kaffe också, hos en bekant, fick lite onyttigheter till. (Saffransklipp och ett par rader vit choklad med kaffesmak.)

2 kommentarer:

Den allvetande brädhögen sa...

Har du testat att göra soppa av grytrester eller köttfärssås? Det funkar oftast JÄTTEbra. De flesta grytor och soppor är f ö bättre dagen efter (rättens tillagning).
Släng bara i rätt proportion på buljongtärning/vatten och späd med. Har du en pastarest, eller potatis (mosa den gärna, funkar som en slags redning), häv i det också. Gottgottigottgott.

Esbe sa...

Stina: Jag har väl inte riktigt testat att göra soppa, däremot har jag testat att utöka innehållet i soppan så att det har blivit mer grytaktigt ;)
Tack för tipset i alla fall! Men det är sällan det blir saker över på det viset. Jag fryser in det som matlådor (och potatis gör jag i lagom mängd för den måltid jag ska äta).
En dag så kommer jag säkert komma att behöva komma ihåg detta! (Jag slänger exempelvis aldrig mat, så... då kan det ju vara bra att ha i åtanke.)