fredag 21 november 2008

Det har gått åtskilliga dagar. (Allt är relativt.) När jag tog tåget till min barndoms stad träffade jag på en bekant till en bekant och då är väl även den bekanta och jag således bekanta också. Om än flyktigt. Så mycket kan en tågresa och några trevliga kommentarer leda till: Kaffe, bulle och gemensamma bekanta.

(Kaffet och bullen fick jag utav de tre damerna som slog sig ner där jag hade satt mig - de köpte det i bistron och tyckte att "vi är ju tre, vi kan bjuda". En av dessa tre var den bekanta till en av mina bekanta.)

Jag vet inte riktigt vad jag skulle säga med detta... men. Tja, kan ju tala om att jag har ätit en av Dafgårds ekologiska måltider idag. Köttfärssåsen med makaronerna. Absolut helt okej. Nästa gång får jag kanske testa köttbullarna då. Trevligt initiativ med färdigrätter som är ekologiska!
Maten inmundigades i sällskap av V, som bjöd på efterrätten: Saffransbulle (lussekatt). Det tackar jag för!

1 kommentar:

Anonym sa...

Varsågod och tack för ett trevligt "kvällsmat"sällskap:) Tur att du hörde av dig. Efter 10 timmars arbetsdag så har den primitiva reptilhjärnan tagit över. Det enda jag hade i huvudet när jag satte mig på cykeln i Ladugårdsängen var bappelsininköp på coop, hem så fort så möjligt och äta havreringar och bappelsin. Ingen tanke på att jag skulle förbi NA och hälsa på dig! Tsss så blir det när man är hjärndöd. Hälsa din far från mig!!! Kram på er:)