torsdag 4 december 2008

4 december

Jag tänker jämt att jag ska skriva något om det videoklipp jag väljer för dagen, men det har inte blivit så mycket med det. Ska göra ett försök med dagens. Något kort i alla fall. Jag valde det av två anledningar, dels tycker jag om sången och dels tycker jag om teckenspråk. (För er som inte kan amerikanskt teckenspråk så är det även sång på.) För mig är det något särskilt med julen - det är inte julskinkan eller pepparkakorna (även om det är väldigt gott och trevligt med sådant). Nej, för mig är det den tiden på året då jag påminns lite extra om något som hände för ungefär 2000 år sedan.

Några stjärntydare tittade på himlen och insåg att snart så föds en kung. Den kungen handlar sången om, och även om du inte tror på det så föreslår jag att du ändå tittar. För det är väldigt vackert med sång på teckenspråk.

Inga kommentarer: