torsdag 18 december 2008

Tentatrubblet

Nu ska jag reda upp tentaröran, så att ni förstår hur det hela låg till (jag misstänkte att det var så men orkade inte tänka ihop det och få till det och ner det).

I fredags var det tenta på kursen i Andraspråksinlärning som jag har gått. Jag visste redan från första dagen att jag inte skulle kunna. Tack vare min helt fantastiska lärare så löste det sig så att jag ändå skulle få göra tentan, fast som distanstenta. (Så detta var alltså en specialgrej som inte var för alla.)
Läraren gjorde upp med expeditionen att de skulle skicka tentan till mig idag på morgonen - men ingen på expeditionen gjorde det. (Läraren litade alltså på dem, eftersom de hade gjort upp detta.)
Så fick jag inte tag i läraren (fick veta senare att hon är i Lund). Jag fick inte heller tag i ansvarig för lingvistik och jag fick inte tag i expeditionen. Problem! Så jag mejlade min lärare för att åtminstone förklara situationen.
Så var jag i stan, och tog chansen att smita in på universitetet och spänna ögonen i nån som kunde fixa till det - och det ordnade sig. Så jag gjorde tenta mellan 16.45 och 20.30 - istället för mellan 8 och 12.
Men det gick ju det också!

Nu ska jag inte säga mer om detta! (Ska försöka att komma ihåg att meddela resultat när det kommer - någon gång efter nyår.)

Inga kommentarer: