tisdag 27 januari 2009

En plan är alltid en start

Jag har bestämt mig för att:
1) rensa ur cd-skivor och kassettband som jag inte känner någon starkare dragningskraft till.
2) lägga in den musik på datorn som jag vill ha kvar men inte känner behov av att ha i mitt cd-ställ och lägga ned de cd-skivorna i en kartong.
3) lägga de flesta kassettband i en kartong, tills jag har möjlighet att på något vis även överföra dem till datorn.

Genom detta beslut får jag mer plats i cd-hyllorna och kan där ställa mina dvd:er, då får jag mer plats i bokhyllorna och slipper att ställa alla böcker i två rader eller så får jag möjligheten att GÖRA MIG AV MED en bokhylla (dröm, då 16 kvm inte är så stort).

Men var sak har ändå sin tid, jag kommer inte att fixa allt detta i en handvändning, men man måste ju börja någonstans! En plan är alltid en start, inte sant?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst är en plan alltid en start, lycka till nu och kram på dig!

Jossan sa...

Ja, absolut! Tycker du är duktig som bestämmer dig, och sen faktiskt gör något åt saker! :)
Kram

Esbe sa...

Tack, båda två. Jag gör så gott jag kan!

Har i alla fall sparat två singlar på datorn nu - men de ska faktiskt gå till försäljning på Budera.