onsdag 25 februari 2009

De fem minst ätbara

séra Jónatan har tagit sig friheten att utmana mig i något så svårt som de fem minst ätbara maträtterna. Det kan bli lite knivigt, men jag ska göra så gott jag kan... Jag ger er alternativen, men inte i någon särskild ordning.

  • Fabrikstillverkad potatissallad. De flesta smakar inte speciellt gott. Hemmatillverkad ska det vara!
  • Blodpudding. (Fast det var så längesedan som jag åt det, att jag nog egentligen inte har rätt att sätta det på listan här.)
  • Ostron... Huvvaligen, bara tanken!!! Fast det är gott om zink i dem, har jag hört.
  • Stjäl korven från Jonatan och håller med om att det beror på att jag inte vet vad jag äter när jag stoppar det i mig. Det är inget som jag i första hand stoppar i min matkorg (möjligtvis om det är väldigt mycket kött och nästan inget annat).
  • Får lägga in något som inte är kopplat till maträtt men ändå är ätbart... Gilles havrekakor är verkligen inte så mycket att hänga i julgranen. Nä, tacka vet jag hembakt som inte smakar bara socker.

De som jag skulle vilja höra säga något om detta är Lindis, Jossan, Maria, Marika och Lena.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Oj, här fick jag en utmaning!
Ska grunna på det =)

Jossan sa...

Oh, en utmaning! Så skoj! Ska ta itu med den imorrn tror jag att det blir.. :)
Kram