torsdag 26 mars 2009

Outgrundligt

Vilken dag!! Men fantastisk, trots att jag har känt mig allmänt avslagen. Guds vägar är som det välkända uttrycket påstår: Outgrundliga.

Pappa uppmuntrade mig för övrigt häromdagen att börja odla potatis inomhus (jag har några krav-pottar som har groddat sig). Så jag ska väl ta och börja använda den gamla sylthinken nu. Mer om hur man odlar potatis inomhus går att läsa hos Corren.se och dit hittar ni via min blogg miljofokus.blogspot.com.

I morse gjorde jag rårörda lingon. Det är bra när man har samlat på sig lite smått och gott från skogens skatter! Receptet är enkelt:
Mixa lingon och socker (i önskad mängd - ta lite i taget och smaka av) med en stavmixer. Frys in i burkar (eller gör noga rent burkar och låt det sedan stå mörkt och svalt).

Må så gott!

1 kommentar:

Jossan sa...

Jag håller med. Outgrundliga.
Kramar