måndag 6 april 2009

Marsbudgeten

Under mars lyckades jag riktigt bra. Jag köpte inget godis, inga kakor, inget snacks. Jag lyckades dessutom undvika att köpa kassar. Dessa fyra saker sparade mig 100 kronor (knappt) om man jämför med de två månaderna innan.

Sötsuget botade jag med tuggummin (som tyvärr nästan käkade upp hela den sparade hundralappen). Men nu ska jag försöka att hålla nere på tuggummin också. Bara dricka vatten. Det är bara det att ibland blir tugglängtan för stor. Blir sötsuget allt för stort har jag tillåtit mig att köpa torkad frukt, men jag ska försöka råda bot på den kostnaden, genom att göra min egen torkade frukt. Och så får jag baka om jag är sötsugen. Och det blir oftast inte av, för jag får dåligt samvete innan jag ens tänkt klart tanken.

Hade inte tänkt köpa några kläder, men det blev den där klänningen som jag har tjatat om i ett par inlägg. Men den ska jag ha till fint, för närvarande två inplanerade bröllop. I övrigt så har jag inte köpt några gläder, däremot fått och dessutom gått ner i vikt så jag kan ha lite gamla kläder som har "legat och skräpat". Skulle behöva köpa ett par nya byxor, men det får nog bli en fråga för maj (om det inte kommer några som en skänk någonstans ifrån).

Ärtsoppa, morötter och vitkål är fortfarande det som håller ner matkassan. Och en himla massa god mat som vänner bjuder på.

April har jag tänkt ska avslutas med en liten knorr... Jag ska inte ha kommit upp i 1200 varken på matkassan eller övrigtkassan. Vi får väl se hur det går!

Inga kommentarer: