fredag 17 april 2009

Operah

Jag blev faktiskt irriterad på Operah igår. Eller kanske inte på henne, men på hela situationen som världen befinner sig i.

MASSOR av människor förlorar sina jobb, kan inte bo kvar i sina hem. Sen finns det de där människorna som sitter med miljoner och åter miljoner på sina bankkonton, kanske till och med miljarder. Kunde de inte dela med sig lite? Men nej, här gäller verkligen survival of the richest. Det spelar liksom ingen roll hur mycket Operah sitter och ojar sig i sin stol i sin show om det är det enda hon gör. Nu vet jag att hon och många andra engagerar sig i barnhem och dylikt - jättebra! Men de tar oftast bara från det yttersta skiktet på sitt överflöd. Det stör mig. Men jag kanske inte skulle vara bättre, därför tänker jag heller inte ha en massa miljoner på banken. Bara försöka spara ihop så att det finns lite att ta av när det kommer ekonomiskt trånga situationer i livet. Det önskar jag att jag hade tänkt på när jag levde "rikt" för ett par år sen.

Inga kommentarer: