fredag 1 maj 2009

1 maj - lite uppdatering

Sömntutorna, som jag planterade i blomlådan, börjar titta upp. Små späda skott som jag tittar på väldigt ömt varje dag. Jag väntar med spänning på att få se dem på riktigt!

Jag hoppas fortfarande på mina två paprikor som står ute och får frisk luft och en hel del sol, jag ska försöka rapportera mer om dem med tiden.

I går var det sista april och all skred lugnt. En lång dag på en gräsmatta tillsammans med några vänner och ett par engångsgrillar, på kvällen en trevlig brasa och möte med en gammal bekant som såg lika glad ut som jag kände mig över att ses.

Fortsätter att söka jobb. Allt är av värde och det senaste som jag har sökt sträcker sig från mitten av juni till 17 november. Jag kände att jag skulle passa för det, men ibland är det himla svårt att formulera sig i breven. Jag får tänka att jag åtminstone varit anställd via detta bemanningsföretag innan.

Inga kommentarer: