tisdag 22 september 2009

Ekonomi

Jag har inte skrivit något här på ett tag. Min inspiration har varit helt borta och i ärlighetens namn så är det inte riktigt här nu heller. Det enda som jag kan komma på att säga något om är Willy:s. De har ett toapapper av märket Eldorado, förut kostade det 11:98 kronor, nu kostar det 12:40 kronor, en höjning med 42 öre. Så har de mage att säga att de sänker priserna... Inte på det mesta av det jag köper - fast det är ju klart billigt ändå, om man jämför med grannaffären.

I övrigt så ligger jag förnärvarande på en mat- och hygienkostnad (såna saker som inhandlas på mataffären, restauranger, apoteket och andra liknande platser) på 31:38 kronor om dagen. Trots vissa restaurangbesök. Detta inspirerar mig i alla fall till ytterligare hamstring av höstens goda, för det kommer hjälpa till att hålla åtminstone vissa inköp lägre under vintern. Och så ska jag snart ge mig i kast med att försöka göra fläderblomssaft (och därmed få mer plats i min frys).

Inga kommentarer: