måndag 4 januari 2010

Löften

Inser att folk börjar skriva någon slags nyårslöften i sina bloggar. Jag tänker inte skriva något, men jag har idéer och tankar inför det nya året, kanske omformas denna blogg lite grand (utan att för den skull ta bort alla knasiga inlägg som jag gör). Mest växa till sig, få en nyare och bättre funktion. Typ Livet går långtsamt men endå framtå 2.0.

Ett möte med författaren Staffan Ekegren fick mig att fundera lite till.

Jag tror att jag ska införa "månadslöften" och januari månad ska gå ut på att inte köpa något godis/choklad/snacks. Blir jag bjuden är det förstås något helt annat... Ska klura ut de övriga 11 månaderna... eller 110 månaderna... Om jag orkar hålla på så länge ;-)
Reglerna är enkla: Avstå från något i en månad, vissa saker har helt klart rätt att återkomma flera gånger (m a o - inga idéer, lätt att plocka in godis-"förbud").

1 kommentar:

Mamma Mimmi sa...

God fortsättning och grattis till att du nått dina utrensningsmål! Jag rensar på...Vilken bra idé med månadslöften - det ska jag låta mig inspireras av under året - tack!