lördag 19 juni 2010

Kungabröllop


Bild: Egen.


Jaha! Så är det kungligt bröllop idag. Eller ja... prinsessbröllop. Och halva befolkningen är sur och andra halvan myser! (Eller något åt det hållet i alla fall!) Personligen tänker jag njuta av det. Jag är inte så mycket för sportevenemang - så länge folk kan tänka sig att betala för det, så kan jag tänka mig att betala för kungligt bröllop. Och hellre kungligt bröllop än vapen. Dessutom betalar vi inte hela kalaset med skattepengar - Kungen står också för en del av kostnaden! (Jag tror halva kostnaden, tycker mig ha hört eller läst det någonstans.)

För egen del så tänker jag fira det med några vänner och tycker bara att det är roligt att Victoria och Daniel får varandra till slut! (Även om de nu har haft varandra några år.)

Inga kommentarer: