lördag 31 juli 2010

Böcker

Jag längtar efter att längta efter att läsa en bok. Men som det är nu så är det mest skönt att lägga böcker i kassar och bära iväg dem från mitt hem. Så får det väl vara så. Det blir i alla fall betydligt mer plats. Och så känns det skönt att bli av med böcker och andra saker, när jag trots allt har fått tag i lite "nytt" som jag hellre har i mitt hem än visst av det gamla. På måndag åker en stor platskasse med grejer till stället där alla studenter brukar shoppa. Och det är ju snart dags för dem att fylla på med saker, inför det nya året.

Några av mina utrensade böcker kommer jag dock föra till skåpet på jobbet. Det där "hemliga" bokskåpet som inte riktigt alla känner till. Det är dags att ge tillbaka lite grand, efter alla år av fynd!

Köpstoppet funkar som det ska. Jag köper varken böcker eller tidningar trots att de lockar, och det andra är inte så svårt faktiskt. Jag har tillräckligt med saker, helt enkelt.

2 kommentarer:

Marika på Odlingspyssel sa...

Jag gjorde värsta fyndet idag på nätet. Har läst den otäcka läskiga boken Hantering av odöda, och när jag kollade upp fortsättningen så hittade jag den som radioföljetong på SR. Så nu kan jag göra annat OCH lyssna på ljudbok, helt gratis!

Esbe sa...

Så praktiskt! :)

Jag gillar inte otäckt och läskigt, så jag håller mej nog undan...