fredag 23 juli 2010

Viktnedgång och nya skor

I morse när jag ställde mig på vågen kunde jag glatt konstatera att jag är i stort sett på den vikt jag ska vara idag. Jag har gått ner 4,8 kg och har 10,2 kvar till mitt första mål. Och vad är belöningen? Att med ett stort leende kunna äta en stor bit bröllopstårta på en av mina bästa vänners bröllop. För att sedan ta tag i del två av viktnedgången. Den del som jag aldrig tagit tag i innan.. Fast jag förstås försökt.

Och så har jag hittat två par snygga skor på Stadium outlet. Ja, så jag köpte ju båda. 550 kronor i stället för 1100. (Jag hade räknat med att få betala 700 kronor för ett par.) Det bästa med det? Att jag fick inhandla två par damidrottsskor - jag som inte har kunnat göra det sedan småskoleåldern! Ett par för gymet och ett par för utomhusbruk. De lila för utomhusbruk, och dessa på bilden till gymet. Visar kanske de lila en annan dag.

(Inköpen är helt okej, eftersom båda mina idrottsskor höll på att falla isär. Det var helt enkelt dags för två par nya skor, för både utseendets och knänas skull.)


Bild: Esbe.

1 kommentar:

Mångmamma sa...

Jodå, visst läser jag dig.
Och jag är jätteglad för dina kommentarer även om jag själv inte alltid är så bra på att kommentera hos dig!
Grattis till både skor och delmål i viktnedgången dessutom! :)