fredag 6 augusti 2010

Böcker i fyndskåpet

I går la jag en stor hög böcker i fyndskåpet på jobbet. Hittade tack och lov inget att ta med mig därifrån... men det ska bli kul att se om böckerna som jag har ställt där försvinner, eller vad som händer. De flesta av dem har jag tidigare tagit där, några är från annat håll. Nu är de i alla fall ur min ägo, jag behöver inte ansvara för dem, ha plats för dem. Antagligen tar jag med mig en ny omgång nästa gång jag jobbar där (i september).

För någon vecka sedan hittade jag Resehandbok för singlar av Liz Tuccillo (medförfattare till He's just not that into you och tv-serien Sex and the city). Först var jag lite osäker på hur jag skulle göra. Var den verkligen något att ha? Men jag tänkte att jag kunde ge den en chans. Och gisses vad jag har fastnat i den nu! Älskar den så mycket! Skrattar, gråter och känner igen mig.
Boken handlar om Julie som får nog av singellivet i New York - hur fungerar det på andra håll i världen? Hon börjar en resa, som låter oss se bland annat Paris och Rio de Janeiro. Dessutom får läsaren parallellt följa hennes fyra vänner och deras liv och leverne i New York.
Den ska bli min singelbibel (med andra ord lämnar jag den inte vidare förrän jag, om jag nån gång, har ett fast förhållande).

Inga kommentarer: