söndag 29 augusti 2010

Sanndrömmar

I natt drömde jag att jag skulle bjuda på något gott på sommarjobbet. (Det brukar man göra när man jobbar sista dagen.) Jag hade inte hunnit fixa något så jag gick till affären och i panik tänkte jag att det fick bli lösgodis, men så hittade jag några chokladlängder (typ.. kladdkaka som kanellängd). Inget hörde ihop med något jag tänkt på det senaste dygnet, förutom att jag hade tänkt att baka en sockerkaka med äpplen i att servera på picknicken med kyrkan. Fast när jag satt och läste i en tidning så snubblade jag över det perfekta att bjuda på i dag: Kladdkakemuffins! Var i så fall min dröm en sanndröm? Knappast... men det var ett roligt sammanträffande.

Skulle kunna dela med mig av receptet, men jag ska lägga till och dra ifrån lite, innan jag erbjuder er en chans att göra dem. De var för söta och smakade för lite choklad! (Men goda... bara aningen för söta för min smak, alla andra blir säkert lyckliga!)

Inga kommentarer: