tisdag 26 oktober 2010

Kravbortfall

Nej, det handlar inte om miljömärkningen! Jag har insett att jag redan lever så pass medvetet, som de flesta gör efter ett köpstoppsår, att jag inte behöver ha köpstopp! Men jag drar mig mycket för att köpa böcker, tidningar och filmer ändå. Framförallt inför den stundande flytten.

Men att ha det där stående på bloggen lägger ändå en press som jag inte vill ha just nu. Förut ansåg jag att jag inte har prestationsångest, men jag har nog det har jag kommit fram till. Den leder till att jag inte låter mig själv lyckas. Sådant är dumt. Därför är det bättre att försöka att låta kraven vara så få som möjligt, för var dag har ju nog av sin egen plåga. Precis som var dag också har sina glädjeämnen, som det väl aldrig kan bli nog av?

Längtar hursomhelst efter det vintervita, som ju snart verkar vara i annalkande (förutom i alla andra delar av landet där snön redan har kommit). Men det kan kanske vänta tills jag lyckats med att städa balkongen...

1 kommentar:

Johnna G sa...

Hallå där, Bondjäntan på besök. Roligt att du lämnade avtryck och jag har besvarat. Jag har rustat till strid! Nä, skämt å sido, härligt med debatt, jag uppskattar verkligen nya tankar och andra vinklar.

Och grattis till slottet! Lycka till med flytten.

/ Bondis