tisdag 31 januari 2012

Pocketlistan 2010

Ännu en lista från Ciccis bokblogg. Nu ska vi se om jag har bättre lycka med listan från 2010... Jag har ju haft ett helt år på mig! Texten nedan är Ciccis.

Här är listan över de mest sålda pocketböckerna under 2010 från Adlibris. Om ni vill kan ni kopiera listan och lägga in på er blogg eller under kommentarer i det här inlägget.

Markera med rött de böcker du läst
Markera med blått de böcker du lyssnat på
Markera med grönt de böcker du vill läsa.
Sätt ett gult X bakom de böcker du äger

  1. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonasson, Jonas
  2. Dyngkåt och hur helig som helst av Skäringer, Mia
  3. Hypnotisören av Kepler, Lars
  4. Tre sekunder av Roslund & Hellström
  5. Den dubbla tystnaden av Jungstedt, Mari
  6. Skynda att älska av Schulman, Alex
  7. Igelkottens elegans av Barbery, Muriel
  8. Höstoffer av Kallentoft, Mons
  9. Först när givaren är död av Jansson, Anna
  10. Borta bäst av Kadefors, Sara
  11. Mamma, pappa, barn av Gerhardsen, Carinorta
  12. I den innersta kretsen av Sten, Viveca
  13. Lyckan, kärleken & meningen med livet av Gilbert, Elizabeth X
  14. Svinhugg av Cedervall, Marianne
  15. En förtjusande man av Keyes, Marian
  16. Snabba cash av Lapidus, Jens
  17. Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? av Simonson, Nisse X
  18. Dödergök av Wennstam, Katarina
  19. Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Heberlein, Ann
  20. Utrensning av Oksanen, Sofi

Min text igen... Näe. Ingen bok har jag läst! Kan inte säga att det finns någon som jag verkligen vill läsa heller. Nä, det går väldigt dåligt för pockettoppen på adlibris! 2010 läste jag 9 böcker. Hm... Undrar hur 2012 kommer att sluta! Men jag gick ju i alla fall uppåt i statistiken!

1 kommentar:

Mångmamma sa...

läst Heberleins bok och lånade Svinhugg på bibblan igår!