söndag 1 april 2012

En söndag

Snöar in i en bok... Denna eftermiddag har jag bara läst och läst och läst. Och plötsligt är det kväll, som förvånansvärt nog bjuder på LJUS (är det vår nu alltså?! trots att det kommit snö på marken??). Jag inser att jag måste ta tag i de sysslor jag ålagt mig för dagen: vika den tvättade tvätten och plocka in diskmaskinen. Boken jag läser? Ni får höra om den senare. Jag försöker ju recensera en tisdag i veckan. Haha, freudiansk felskrivning! Jag menar alltså: Jag försöker recensera en bok varje tisdag. Det går sådär. Men på tisdag är det en på gång och tisdagen därefter och snart har jag nog en tredje på lut som hela detta inlägg hintar om. Förresten har jag nog till och med en fjärde klar. Detta kan bli VÄLDIGT intressant. Det är roligt när det flyter på, upplyftande, som att jag hittat tillbaka lite... Min tappade läslust finns inte riktigt på samma sätt längre, den är snarast upplockad igen (upp-plockad eller upp-lockad, välj själva!).

Disken är inplockad, så det är väl bara tvättvikningen kvar! På återskrivande!

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Jag läste som besatt hela dagen igår.
Visserligen en lättläst bok men på modiga 630 sidor plöjde jag från tidig förmiddag till sen eftermiddag.
Ja, barnen hann få mat och ved kom in också.
:)

Esbe sa...

Vilken tur ;)

Men när det gäller dig är jag föga orolig för barnens välbefinnande. Nåt får de alltid i sig, av både mat och kärlek kan jag ana :)

Böcker är härliga när de fångar en, allvarliga, djupa, lätta, humoristiska.