tisdag 1 maj 2012

Stöd cancerfonden

Min vän som nyligen gick bort i cancer hann att starta en insamling bara en kort tid innan hon lämnade oss. Den har inte riktigt nått upp till 10000, vilket blev det andra målet då 5000 nåddes oerhört snabbt.

Gå gärna in på denna länk och stöd kampen mot cancer! Jag vet att hon tackar er där hon är. 

Jag vet också att hon inte gillade att man såg sjukdomen som en kamp och en tävling mot något ont, "som att man skulle ha gjort något för att 'förtjäna' sjukdomen". Det var något av det som vi pratade under de sista fysiska timmarna som vi hade tillsammans (utan att vi visste det, men det kanske var lika bra, man är friare och drömmer mer då, när tiden inte är inklämd mellan en början och ett slut). Gud vad jag började älska den tjejen och Gud vad jag känner mig ledsen över allt som jag inte hann att dela med henne, men GUD vad jag är glad att jag fick henne en liten stund i mitt liv! I mitt hjärta finns du för evigt!

Inga kommentarer: