fredag 28 september 2012

Slut på eländet?

Det känns ju inte så där uppmuntrande att läsa om orsakerna till ryggskott, när man tänker efter hur det har varit andra gånger i livet när det har uppstått och hur det nu har varit de senaste veckorna och det ännu en gång har infunnit sig (och jo, jag har suttit stilla men inte mer än vanligt - jag rör mig också väldigt mycket!), så här säger de på 1177:

Hur man upplever ryggvärk och hur man låter det onda påverka vardagen kan ha ett samband med det liv man lever. Goda kontakter med familj och andra medmänniskor ökar möjligheterna att snabbare bli fri från sina besvär. En besvärlig livssituation ökar riskerna för att smärtan i ryggen ska bli svår och långvarig. Att hela tiden tampas med svårigheter på arbetet eller hemma minskar möjligheterna att komma till rätta med besvären.
Fångade i flytten. bild: esbe

Så det är väl bara att inse att detta kan inträffa igen och åter igen. Men nu hoppas jag att detta bara är slutet på det allmänna elände som liksom inte har verkat ge med sig helt förrän nu.

Ja, JAG KLAGAR! 

Men... Positivt idag har varit att se en ekorre skutta omkring, äta grannarnas goda äpplen, hitta en skatt (geocaching) och att se i stort sett alla kanadagäss i området ge sig av i grupper om två till tre v-formationer för att avsluta med att alla på sjön kvarvarande plötsligt flaxar upp och delar upp sig i sina olika led. Wow, säger jag bara. Wow!


Inga kommentarer: