torsdag 7 mars 2013

Igenkännandet

Ibland älskar man böcker bara för att de är välformulerade och genomtänkta alla sina 500 sidor, ibland är det för komiken, ibland för igenkännandet. Denna gång är det en mix av allt detta.

Magnifika roller, personer som man liksom lever med i sin tankevärld och som får människor runt omkring att le när man nämner boken.
Camille, Paulette, Franck och Philibert är fyra människor med sina unika historier. Livet för dem samman och plötsligt befinner de sig i en klart, för var och en av dem, oväntad situation.

Jag vet inte om jag har hört så många glada utrop och utvecklade kommentarer som jag gjort om Anna Gavalda som författarinna och om "Tillsammans är man mindre ensam" som bok.

Om någon vecka blir det film tillsammans med några vänner, baserad på boken och jag känner mig glad för detta!

Har du inte gjort det tidigare, så de dig själv chansen att få läsa Gavalda,jag tror inte att du kommer att ångra dig!

Inga kommentarer: