torsdag 4 april 2013

150 sidor - ett dygn

Två bröder, två systrar. Ett bröllop som ingen vill gå på.

Böckerna som jag har läst den senaste tiden har det gemensamt att jag inte har trott gott om dem de första 40-50 sidorna, men där har det sedan magiskt slagit om och jag har istället längtat efter deras nästa blad.

En dag till skänks av Anna Gavalda fick jag från min kusin som tycker att livet är för kort för att ägna åt dåliga böcker. Det tror jag är sant. Och det var en riktigt bra bok som han satte i min hand (för övrigt hade vi båda upptäckt Gavalda var och en på sitt håll) även om jag som antytt tvivlade i början.

Läsaren får följa fyra syskon som har olika livssituationer men som får ägna en dag tillsammans, lire friare än vad vuxenlivet annars ger. En rolig bok, lite vemod, mycken kärlek.

Inga kommentarer: