måndag 19 augusti 2013

En tid att samla, en tid att ge bort

Finns snart på bokborsen.se
Bild: esbe.
Livet förändras hela tiden. På många plan. Är ganska uttråkad av att inte direkt ha något att göra om dagarna, så jag försöker formulera mina egna små projekt till det yttersta. Komma på alltifrån promenadvägar till inkomstkällor vilka främst baseras på ork att lägga ut alla dessa böcker som jag har på annons på bokborsen.se.

Har varit så duktig och rensat ut. Slängt, gett bort, bytt... och så kom det en hel hög med "skänkes-grejer" på en Facebook-sida igår och det var bara sådant som jag ville ha och dessutom bor tjejen som gav bort dem nära så jag kände att det var självklara alternativ. Så nu blir det snart fullt igen ;-) Trösten är väl alla "ut"-grejer som jag ändå har lyckats få till. Det var dessutom vettiga saker, eller vad sägs om tvål och ögonskugga? Det bästa bytet hittills är nog ändå hjortronen som jag fick som en första grej i bytet mot flyttlådor, det kommer att bli mer vartefter tjejen som jag byter med känner att hon kan tömma kylen. I dag ska jag få pärlsocker också, vilket gör att jag kan förbereda nästa byte - pärmar med röd rygg.
Blomkrukan blev förvaring.
Bild: esbe.

I går kom jag på snilleblixten att ta de blomkrukor jag har till förvaring i badrumshyllorna (det vill säga cd-hyllorna). Bara sådant som är i ungefärlig färg som jag vill ha, naturligtvis. Just nu är det en kruka för engångshyvlarna och en för hårgrejerna. Har en till på gång, som jag inte riktigt vet funktionen för, men blomsteruppsättningen i den som jag fick vid inflytten har sett sina bästa dagar, vid det här laget.

Planerar att testa på rönnbärssylt. Och så torkar jag äpplen. Det gäller att ta vara på höstens gåvor till matförrådet!

Är det något som jag har lärt mig bara den sista veckan, så är det att man inte ska vara rädd att släppa taget om det man har för man vet aldrig vad det är man får igen. Dessutom är en annans glädje så mycket mera värd än ens egen. Som jag upplever det!

Inga kommentarer: