fredag 16 augusti 2013

Livets gilla gång

Efter dryga veckan av umgänge med vänner och släktingar i diverse omgångar sitter jag nu i min någorlunda tysta, ordnade lägenhet och har det... lugnt. Och lite tomt. Men tomheten behövs ibland också, platsen för reflektion, drömmar och fokus på sådant som inte är så lätt att ha fokus på när det händer saker som inte brukar hända i livet (då vill man ju liksom fokusera på det!).

Har väl tyvärr kommit in mer saker i min lägenhet än ut denna vecka... men å andra sidan så är det mest mina egna saker som hittat sin plats igen. Exempelvis har min japanska te-servis landat i skåpen efter sju års långa väntan och mina gröna, ljuvliga mattallrikar har äntligen hittat upp från källaren! Middagar och te-bjudningar, here I come!

I dag har jag vinkat adjö åt en gammal väska som jag egentligen aldrig velat ha eller behövt (förutom att den tjänat som flyttlåda några gånger). Den hamnade hos mig tillsammans med ett gäng andra, helt onödiga saker. Det mesta finns inte kvar i min ägo av det heller. Så är det. Saker kommer och går, håll fast vid de bästa!

I går hamnade jag i områdets bytesrum och lyckades förstås hitta kläder där som jag bara kände mig tvungen att ta hem och prova, men jag håller faktiskt på att byta ut min garderob, så jag tycker att det är motiverat! Dessutom är de gratis och det väger också upp att det är okej att ta hem och prova! De ska ligga i frysen till på söndag, sedan ska jag prova dem! (Försöker skrämma bort eventuella vägglöss.)
Besticklådor fanns där också och det behövde jag faktiskt och så tog jag tre fina skålar för att ha något att servera i när gäster kommer på besök.


Kanske cool, men jag har ingen användning för den
längre, så nu har den flyttat ut. Bild: esbe.

Inga kommentarer: