måndag 16 december 2013

Ny vecka

Snötäckta gator i barndomsstaden, för något
år sedan. Bild: esbe.
Ny vecka. Jag är i totaltentastress men också väldigt stolt, för jag har blivit tillfrågad om jag vill undervisa på min gamla utbildningsplats nu på lördag när det är träff för distansstudenterna.

Ikväll är det blåsigt. Undrar om kylan kommer nu? Det vore fint med en vit jul!



För att klara mig till veckans slut vad gäller mat och tid så låter jag mina gamla recept som jag har lagt upp på Middagshjälpen.se vara mitt stöd i vardagen. Allra mest gör jag grönsaksgrytor med linser i. De är snabba och lätta att få att räcka längre och bra att frysa in.
Vill du ha trevlig gemenskap och få poäng för dina recept och hämta hem varor för de poäng du samlar ihop, då är Middagshjälpen en trevlig plats!

Julafton firas i barndomsstaden tillsammans med syster, svåger och pappa och ett helt gäng andra som går på julbord i en av stadens kyrkor. Det ska bli mysigt och trevligt!

Inga kommentarer: