söndag 23 november 2014

In, ut, husmoderligt, sparat: Julklappar på vägen

En vecka präglad av studier och att försöka få livet att gå ihop, så här inför slutet av terminen. Helgen tillbringades i barndomsstaden, dit jag också tog med mig några av årets julklappar för att inte behöva ta allt vid nästa tillfälle. Köpte resan åt ena hållet för priopoäng, några höll på att gå ut och det ville jag ju inte vara med om. Känns ju ganska trevligt att inte behöva betala hela resan i alla fall, brukar annars spara så länge jag kan på poängen efterosm det nästan alltid uppstår tillfällen när jag är ännu fattigare än senast ;)
En vän skulle kolla upp åt mig om hans arbetsplats behövde några extra snöskottare i vinter - kontakter är bra! Bygga muskler är bra! Känns bra efter nederlagen att inte få andra jobb som jag har sökt. Detta betyder ju inte att jag har fått det, jag bara hoppas tills dess att det eventuellt ser annorlunda ut.


In
  • 2 biobiljetter (vann en tävling)
  • fläckborttagning för vittvätt från Vanish.
    Lite av vardagen i november.
    Bild: esbe.
  • coca cola, frozen yoghurt (tack vare seqr - hade inte köpt nån av dem om det inte hade varit tokrabatterat! möjligen colan)

Ut
  • Julklapp till mitt fadderbarn (d v s, utsedd av föräldrarna till att vara fadder åt)
  • födelsedagspresent (sen!) till min syster: en ask blev själva omslaget. Jag fick den för några år sedan från en vän till just sådana ändamål, badskum som jag fått via en skänkessida och en duschkräm med lavendel som jag köpte när jag fick tre-för-grejer.
  • mugg till mina vänner som är i samma serie som de redan har några i, de har ett mysigt udda porslin, men ibland så tänker jag att det är roligt att ställa fram likadana muggar och dessa har jag inte sett på Ikea på länge.

Husmoderligt
  • bakat chokladsnittar (måste ha nåt gott att äta, försöker verkligen låta bli att köpa godis, det är en så onödig kostnad, då är det bättre att göra en stor mängd som räcker länge och är gott på riktigt!) - älskar Icas rutiga kokbok, men har inte använt den på många år, verkar dock som att den lockar mig mycket igen!
  • gjort flytande tvål

Sparat
  • te, grahamsmjöl, sojamjöl, osötad blåbärssoppa (via en skänkesgrupp) 
  • bregott, 10 kr billigare via (seqr) 
  • grahamsmjöl, 1 påse osötad blåbärssoppa, sojamjöl till kanske ett bak (från en skänkessida)

Inga kommentarer: